Lorem ipsum

Mercedes interior

Najczęściej zadawane pytania

1.Czym właściwie jest powłoka ochronna ?
2.Jakie korzyści daje nam powłoka ochronna ?
To obecnie bardzo popularny sposób zabezpieczenia pojazdu. Jest to produkt w postaci płynnej bazujący na cząsteczkach kwarcu i/lub krzemu - po aplikacji na powierzchni lakieru nanocząsteczki utwardzają się i łączą z nim tworząc trwałą, niewidzialną warstwę, która go "uszczelnia" i chroni przed zarysowaniami oraz szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych.
Po aplikacji powłoki ochronnej zabezpieczona powierzchnia chroniona jest przed szkodliwym działaniem ptasich odchodów, soków i żywicy z drzew, promieniowaniem UV oraz mniejszymi zarysowaniami. Ponadto zabezpieczony lakier wolniej się brudzi oraz dużo łatwiej myje - to dzięki właściwościom hydrofobowym powłok (odpychanie cząsteczek wody). Powłoki zwiększają głębię koloru oraz nadają szklisty wygląd (tzw. Wet look). W naszej ofercie przy każdej aplikacji powłoki wykonujemy wcześniejszą pełną korektę lakieru, aby maksymalnie wygładzić jego powierzchnię co ułatwi połączenie się z nim powłoki, a także zniweluje wszystkie zarysowania - lakier zostanie zabezpieczony w możliwie idealnym stanie.
3.Przed czym nie ochroni nas powłoka ?
5.Jaka jest trwałość powłoki ?
Powłoka niestety nie ochroni naszego lakieru przed odpryskami - rozpędzone auto w starciu z malutkimi kamieniami nie ma możliwości wyjścia z tego bez śladu. Podobnie jest z większymi zarysowaniami - powłoka uchorni nas przed rysami wynikającymi z działania warunków użytkowania auta takimi jak drobinki piasku ocierające się o pojazd, lecz nieumiejętne mycie brudną gąbką lub wjechanie do lasu / ocieranie się o krzaki nie jest dobrym pomysłem.
4.Jakie elementy mogę zabezpieczyć powłoką ?
Obecnie najpopularniejsze jest zabezpieczanie lakieru, felg oraz szyb. Powłokę można także zaaplikować na elementy plastikowe oraz skóry i materiał we wnętrzu auta.
Trwałość zależy głownie od producenta i rodzaju wybranej powłoki, zwykle jest to 2-5 lat. Istotnym czynnikiem jest również to, aby powłoka została prawidłowo zaaplikowana - w warunkach domowych trudno o odpowiednią temperaturę czy wilgotność powietrza podczas aplikacji. Również sposób użytkowania pojazdu ma wpływ na trwałość powłoki - jeśli często myjemy auto na myjniach bezdotykowych z silną chemią będzie ona mniejsza niż w przypadku wizyt w miejscach podobnych do naszego. Powłoka zaaplikowana na felgi wykazuje około 12 miesięcy trwałości z racji na trudne warunki jakim jest poddawana (większa ilość zanieczyszczeń oraz pył z rozgrzanych klocków hamulcowych. Podobną trwałość mają również powłoki stosowane na szyby.
6.To znaczy, że auto z powłoką mogę umyć tylko w specjalistycznym studio ?
Oczywiście, że nie. Można wykonać "bezpieczne mycie" ma myjni bezdotykowej używając programu z wodą zdemineralizowaną, warto pamiętać by nie używać szczotki oraz programów z pianą aktywną lub agresywnym proszkiem. Auto również można myć samemu - każdemu klientowi, który wykona u nas usługę aplikacji powłoki przekazujemy odpowiednią wiedzę oraz wytyczne jak prawidłowo i bezpiecznie dbać o zabezpieczony pojazd.
7.Aplikowałem powłokę jakiś czas temu, lakier nie hydrofobizuje - czy to znaczy że powłoki już nie ma ?
Choć powłoki nie da się wykryć za pomocą miernika lakieru, istnieją na to inne sposoby. Po wykonaniu pakietu 2xK jesteśmy w stanie zweryfikować jej obecność - warto pamiętać że istnieją powłoki wykazujące słabsze właściwości hydrofobowe od innych, a także te które nie były regularnie myte mają tendencję do utraty tej właściwości.
8.Kupiłem nowe auto w salonie - czy aplikacja powłoki będzie tańsza z racji tego, że lakier jest w idealnym stanie ?
Wbrew pozorom samochody nowe, wyjeżdżające prosto z salonu posiadają lakier, który również wymaga poprawy. Wiele mikrorys i defektów to norma - należy się ich pozbyć przed aplikacją powłoki, aby nie utrwalić ich pod nią. Lakier zostanie dodatkowo wygładzony co ułatwi łączenie powłoki, poprawi się także jego wygląd oraz głębia.
10.Po umyciu auta nadal widoczne są na nim liczne kropki, jak się ich pozbyć ?
Rozwiązaniem jest Pakiet 2xK z naszej oferty, który zawiera glinkowanie. Czarne kropki są drobinkami asfaltu, które powbijały się w lakier. Drapanie ich paznokciem lub silne szorowanie ściereczką nie jest dobrym pomysłem, gdyż w ten sposób możemy jedynie porysować lakier. Dzięki glinkowaniu usuniemy je z powierzchni lakieru w bezpieczny sposób. Ten proces wydobywa także inne zabrudenia nie widoczne dla oka, które tkwią w naszym lakierze. W efekcie jego powierzchnia robi się idealnie czysta i niezwykle gładka - warto zabezpieczyć ją woskiem.
9.Wosk - czym jest, jakie ma właściwości, po co się go stosuje ?
Głównym składnikiem wszystkich wosków naturalnych jest Carnauba - wosk pozyskiwany z palm rosnących na terenie Brazylii. Jest on odpowiedzialny za niesamowity połysk, który zyskuje lakier po aplikacji. Reszta domieszek odpowiada za dłuższą żywotność oraz różne efekty hydrofobizacji. Pracujemy również na woskach hybrydowych np. zawierających cząsteczki krzemu dla zwiększenia trwałości oraz woskach syntetycznych, które osiągają większą trwałość kosztem efektów wizualnych w stosunku do wosków naturalnych. Wosk samochodowy ma głównie za zadanie ochronić powierzchnię lakieru przed czynnikami zewnętrznymi - zyskujemy ochronę przed szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych: promieniowaniem UV (odpowiada za płowienie lakieru z czasem), zabrudzenia o różnym odczynie (ptasie odchody, soki z drzew, kwaśne deszcze, pył i kurz) dużo trudniej przywierają do lakieru zabezpieczonego woskiem oraz dużo łatwiej się je usuwa podczas mycia auta. Kolejnym aspektem jest efekt wizualny - lakier nabiera głębi, szklistości, zwiększa się jego gładkość oraz zyskuje efekt hydrofobowy (woda na jego powierzchni łączy się w pojedyncze krople, które wzajemnie się odpychają).
11.Glinkowanie - czy ten proces jest agresywny dla lakieru ?
W odróżnieniu od polerowania, które ściera warstwę bezbarwną lakieru, glinkowanie jest całkowicie bezpieczne. Nie narusza lakieru, a tylko "wyciąga" z niego wszystkie mikrozabrudzenia różnego pochodzenia.
12.Polerowanie - czy każde auto poleruje się tak samo ?
Nie - proces polerowania zależny jest od obecnego stanu lakieru. Każde auto posiada inny przebieg oraz było użytkowane w inny sposób, co za tym idzie - każdy lakier wygląda inaczej i jest "zużyty" w różnym stopniu. Przed każdym polerowaniem przeprowadzamy inspekcję obecnego stanu lakieru i na jej podstawie proponujemy klientom różne opcje - niektórzy chcą tylko "odświeżyć" lakier, a inni usunąć możliwie najwięcej rys z jego powierzchni. To wszystko składa się na ostateczną wycenę całej usługi.
13.Pracuję i nie mam możliwości podjechać do was autem w wyznaczonych godzinach, czy możecie je odebrać ?
Masz więcej pytań ? Odwiedź zakładkę "Kontakt" i napisz do nas wiadomość. Powyższa lista będzie systematycznie aktualizowana.
Oczywiście - w przypadku każdej usługi istnieje taka możliwość. Przyjedziemy po auto, wykonamy usługę oraz odstawimy je pod wybrany adres. Wszystkie warunki ustalamy drogą telefoniczną.
Sprawdź nasze media społecznościowe !